sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Jatkoa edelliseen.....

Palaan vielä tuohon edelliseen postaukseen vielä sen verran, että mulla on nyt diagnooseina keskivaikea masennustila, yleinen ahdistuneisuushäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö. Näihin mulla on kovat lääkkeet käytössä sekä myös unen saantiin. Periaatteessa en saisi minään ajankohtana päivän aikana hypätä auton rattiin. Olen pyytänyt lääkäriltäni lääkkeiden pudotusta sillä läheiseni ovat huomanneet kuinka muistini pätkii lyhyen ajan tapahtumistakin.

 Yhden sairaalajakson aikana lääkärit epäilivät, että minulla saattaisi olla kaksisuuntainen, mutta eivät tehneet asian eteen mitään. Olen pitkään miettinyt miksi lääkkeet eivät toimi, rauhottavat ei rauhoita tai mielialalääkkeet eivät piristä. Onneksi ensi viikolla on yhteisaika psykiatrisen sairaanhoitajan ja oman lääkärini kanssa ja aijon ottaa esille sen kaksisuuntaisen mahdollisuuden. Helsingissä kuitenkin on pibo-keskus jossa tätä voisi tutkia, oireet kun ovat kuitenkin sen mukaiset.



Huhtikuun lopusta alkaneet sairaalajaksot, itsemurhayritykset ja kaikki muut ovat ottaneet aika lailla ison roolin minun ja M'n parisuhteesta. Ollaan kuitenkin toistemme tuen ja ymmärtäväisyyden ansiosta tulossa pohjalta ylöspäin pikku hiljaa. Olen miettinyt jo tulevaisuuttakin ja tehnyt sen eteen jo pienen työn. Nimittäin laitoin syksyn yhteishaussa muutamaan ammattikorkeakouluun paperit
sisään ja nyt luen pääsykokeisiin. Toivottavasti saan edes kutsun sinne 😄


Haluan olla suhteellisen avoin asioistani myös siksi, että ymmärtäisitte miksi olin niin kauan kirjoittamatta. Edellisen ja tämän postauksen rustaaminen ei ole helppoa ja pelkääkin, että leimaatte mut hulluksi. No jos niin käy, ainakin olen ollut rehellinen.
  

Ja tosissaan jos haluatte kysyä mitä vain vinon kommenttia boksiin. Jos haluatte, voisin myös tehdä kysymyspostauksen jos se vain teitä kiinnostaa?

9 kommenttia:

  1. ihanaa! oot tullut takasin! :) itte seurailin sun blogia silloin ja funtsein että minneköhän mahdoit kadota, mut nyt oot takasin ja sehän on mahtavaa :)
    Ihan vaan omassa tahdissas postailet, ei siittä mitään painetta tartte ottaa! Tsemppiä sulle ja jatka samaan malliin, kyllä ne siitä vielä lutviutuu kaikki :) <3

    <3 : Jasmin N | littlethingswithjassy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun näinkin pieni asia saa hymyn huulille, kiitos tsempeistä! Nyt matka on onneksi ylöspäin ja saan jakaa sen tein kaa ❤️

      Poista
  2. Moikka! Kiva kun palasit :) Mä muuten taisin joskus ehkä nähä sut nopeesti helsingissä jossain liukuportaissa. Myöhemmin vast osasin yhdistää ne jollain tapaa tutut kasvot suhun, hih. Niin tosiaan kiva kun taas kirjoitat, mä itekki olin aika pitkään kirjottamatta niin kiva et kuitenkin samoja ihmisiä edelleen täällä on. Tosi kurjaa kuulla sun rankoista kokemuksista, ei varmasti ole ollut eikä ole edelleenkään helppoa. Tuollaiset diagnoosit ja seuraukset varmasti vaikuttaa parisuhteeseen, mutta toivottavasti se kestää kaiken tuon. Et sä ole mikään hullu, höpsistä. Mulle tuli sellanen kyssäri mieleen, et jos epäilet kakssuuntasta, ni onks sulla niitä maniavaiheita? Jos on millä tavalla huomaat sen? Me ollaan koulussa just käyty mielenterveys- ja päihdekuntoutusta. siks kiinnostaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh no ens kerralla moikkaat jos tunnistat! Mä en varmaan ole huomannut mitään 🙊 joo mania vaiheita löytyy, unenmäärä iha älyttömän alhainen, rahan tuhlaus kamalaa. (Viimeks tilasin ukolle lahjaksi 48 tuuman super led hyper television) suu käy taukoamatta vaikkakin se on jatkuvaa :D

      Tosi vaikeeta selittää kunnolla noita oireita, mutta jos teillä on tämä aihe koulussa juuri käynnissä niin jos tarvitset apua ym niin voin koittaa olla avuksi. Tuo Terapiatehdas on juuri mielenterveys,- ja päihdekuntoutuksen paikka johon luultavasti vielä menen ennen töihin palaamista. Joudun vielä erikseen kirjoittamaan mielialapäoväkirjaa. Aina sitä ei tajua kun mania alkaa, koska alitajunteisesti se tuntuu olevan vain muka luonnenpiirre. Jotkut saattavat siitä huomauttaa.. Ja sitten rupeaa ajattelemaan, että hups näinhän se on..

      Poista
  3. Hienoa,että oot takaisin ja arvostan rehellisyyttäsi.<3 Asiat järjestyy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Joo itsekin sisäistänyt vasta nyt, että asioilla on tapana järjestyä. ❤️ täytyy vaan ponnistella takas pinnalle. :)

      Poista
  4. Tervetuloa lämpimästi takaisin! Mää niin ihailen sun rehellisyyttä blogijutuissa, usea olisi vaan keksinyt jonkun tekosyyn tilalle. Olenkin erään kaverin kautta kuullut että mielenterveysasiantuntijoiden suhtautuminen potilaan omiin epäilyihin voi olla vähän niin ja näin, ja sehän voi johtaa ihan mihin vain jos itsepäinen lääkäri määrää väärät lääkkeet eikä kuuntele ollenkaan. :/ Toivottavasti nyt löytyy hyvä, tai siis OIKEA lääkitys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Helpompi olla rehellinen ja samalla muut jotka saattavat olla samassa tilanteessa/ollut saa ehkä blogistani tukea ja apua. Mulla lääkärit vaihtuu tiheään tahtiin ja se ottaa voimille joka kerta kertoa kuka oon ja mistä tuun ja pplääplää. 😄
      Tulen varmasti jatkossakin kirjoittamaan näistä mielenterveys-, päihdeasioista sillä ne ovat kuitenkin osa minua ja tällä hetkellä suuri osa arjestani kuluu näitä asioita hoidellessa. Ei silti tule olemaan koko aikaa esillä, en halua tästä googletohtori ymym blogia. Koin vaan itselleni hyväksi jos kirjoitan totuuden enkä lähde vääristelemään asioita :)

      Poista

Kiitos jo etukäteen kommentista ♥